HTML

mindenmash

Szellemi felhőbodrok a valóság és fikció határmezsgyéjéről. Meg minden más.

Friss topikok

  • lucaorsolya: lehet hogy visszajön karácsonyra az ereje? jó lenne ha esne egy kis hóhóhalihó:) (2011.12.20. 14:12) December
  • mindenmash: @lucaorsolya: Hmmm... nem biztos, hogy az ilyen típusú inspirációt meg ihletet gyakran kívánom mag... (2011.11.27. 22:43) [A magány]
  • lucaorsolya: tagadhatatlanul imádlak (olvasni is) (2011.08.10. 15:05) A mai legjobb
  • mindenmash: @lucaorsolya: Köszi:D A rímek egyébként nem tervezettek voltak, csak így alakult, meglátjuk, hogy ... (2011.06.21. 12:10) Töredékek
  • Dhor: Én a szöcskéket is szeretem. De ami lényegesebb, téged még szöcskeként is szeretünk. (2011.06.15. 17:17) A tündérboltban

Linkblog

Vihar

2009.12.15. 12:56 mindenmash

Kezdem úgy érezni, hogy valami baj van az agyammal. Valami torzulás. Persze lehet hogy csak Shakespeare az. Tény ami tény, hogy ha elég ideig gondolkodol egy darabon, kisül, hogy a kezdetben legártatlanabbnak gondolt szereplőből lesz a legperverzebb valaki, és a gonoszként beállított figura mindenféle Krisztus-párhuzamokat alludál. Elvesztettem valahol a talajt?

Egy borzalmasan kifordult darabot tudnék ebből rendezni.

Az is lehet amúgy, hogy csak a sok mézes-citromos kamillatea ment az agyamra. Merthogy múlónak titulált torokfájásom összegyűjtötte csapatait és eltökélte, hogy földhöz vág. A tárgyalások még folynak. Megpróbálom leitatni a tárgyalópartnereket.

Egyébiránt ha már színház, itt az alkalom, hogy megamlítsem, hogy engem Samuel Beckett munkássága itt igen-igen megérintett. Úgyhogy eltökélt színdékom (illetve még tökélődik...), hogy ha hazamegyek, egy Beckett-darabot például pont meg lehetne csinálni a nyáron. Kevés szereplő, minimalista díszlet, tökéletes.

No majd még meglátjuk.

Kata, jól emlékszem, hogy a Frank a Vihart úgy aposztrofálta mint kissé gyengécske öregkori darab, ahol Shakespeare már elvesztette igazi átható nagyszerűségét? Mert persze ez is egy magyarázat lehetne a darabban található ellenmondásokra és a végkifejlet meg-nem-könnyebbítőségére.

Valaki vigyen haza most.

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenmash.blog.hu/api/trackback/id/tr831599601

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomeczek · http://csomagmegorzo.freeblog.hu 2009.12.15. 18:19:27

Igazából nem ismerem Beckettet. De szerepelni akarok benne! :) Nem Beckettben. A színdarabjában. Ejj.

mindenmash 2009.12.15. 20:04:00

@Tomeczek: Jaj Tomi, nem tudom, mit csinálnék nélküled...
(És én is csak két darab erejéig ismerem Beckettet. De majd nekiülök és behozom a lemaradást.)

tpr · http://rozmaring.blog.hu/ 2009.12.15. 20:26:16

Én iiiiiiiiiiiiiis!
És én sem. (Ti. én sem ismerem Beckettet. De mondjuk még olyan bölcs se vagyok...:)

Zabszalma 2009.12.16. 01:40:12

én azóta is godóra várok....mióta is??....asziszem azóta....

este_volt 2009.12.17. 16:18:49

érdemes lenne lejegyezni a kifordult darabot. aztán egy párhuzamos előadásban mindkettőt bemutatni. mondjuk előbb az egyes számú értelmezésben, aztán szünet, és következhet a kettes számú értelmezés.

mondjuk lehetne kifordult ruhákban a második, vagy komplementer-színűekben. (erről két dolog. 1: el kell dönteni, milyen színű az a komplementer. 2: úgy hangzott, mintha az mondtam volna, hogy dömper színű ruhákban.)
és az egyikben fehér leplekbe és fekete maszkokba takart emberekkel, a másodikban fekete leplek és fehér maszk. vagy vörös.

két félórás darab, egybe. ugyanazokkal a mondatokkal, csak más hangsúllyal és viselkedéssel.

hmm?

este_volt 2009.12.18. 12:36:48

@Zabszalma: márminthogy én-e? és te? :)
én amúgy egy bátty. báty. izé..

mindenmash 2009.12.18. 13:05:56

@este_volt: Érdekesnek érdekes lenne... nem tudom, a közönség mennyire élvezné:D

mindenmash 2009.12.18. 13:06:32

@este_volt: ez olyan aranyos ahogy itt az emberek ismerkednek. és én mindenkiről tudom, hogy ki kicsoda:D

Tomeczek · http://csomagmegorzo.freeblog.hu 2009.12.18. 13:55:58

@mindenmash: Persze, de nem nagy kunszt, mert Te tudsz mindenmash-t is.

Zabszalma 2009.12.19. 14:32:09

@este_volt: áá. bocsáss meg h megkérdőjeleztem identitásod:)
én egy lány vagyok.
hmm...egy barát. nő. szóval kata

ui Tomi ez igencsak proletáriátus vicc volt. kiteszlek a Büszkeségeim táblára a szobámban.
süti beállítások módosítása