HTML

mindenmash

Szellemi felhőbodrok a valóság és fikció határmezsgyéjéről. Meg minden más.

Friss topikok

  • lucaorsolya: lehet hogy visszajön karácsonyra az ereje? jó lenne ha esne egy kis hóhóhalihó:) (2011.12.20. 14:12) December
  • mindenmash: @lucaorsolya: Hmmm... nem biztos, hogy az ilyen típusú inspirációt meg ihletet gyakran kívánom mag... (2011.11.27. 22:43) [A magány]
  • lucaorsolya: tagadhatatlanul imádlak (olvasni is) (2011.08.10. 15:05) A mai legjobb
  • mindenmash: @lucaorsolya: Köszi:D A rímek egyébként nem tervezettek voltak, csak így alakult, meglátjuk, hogy ... (2011.06.21. 12:10) Töredékek
  • Dhor: Én a szöcskéket is szeretem. De ami lényegesebb, téged még szöcskeként is szeretünk. (2011.06.15. 17:17) A tündérboltban

Linkblog

Nabucco-vezetéken innen és túl

2010.06.13. 19:21 mindenmash

A mai napot ágyban fekvésem miatt kénytelen voltam legalábbis részben intellektuális tevékenységnek szentelni. Vasari kellőképpen elrettentett nyitómondatával (egyszerűen szólva: meg se próbáltam már megérteni, mit mond, mikor a tizenkettedik sorába lépett a fejezet második mondata). Szóval végül úgy döntöttem, hogy nekivágok valami olyasminek, amit már régóta halogatok: megpróbálom feltérképezni a közép-európai energiabiztonság, valamint Európa és Eurázsia viszonyát a makro-környezetből adódó interface-lehetőségek és buktatók szempontjából.

Bizony.

És mivel globális világunkról való ismereteim igencsak gyerekcipőben járnak, tetemes időt töltöttem azzal, hogy különböző országok, elnökök, vezetékek és hasonlók helyzetét igyekeztem megismerni. BBC országprofilok, google maps, hasonló segédeszközök igénybevételével bevallani nem is merem, milyen alapvető információk birtokába jutottam. Aztám jöttek a már kevésbé szégyelnnivaló tudatlanságok olajipari szakszavakról és technológiáról, tervezett gázvezetékek álneveiről. Aztán az összetettebb cikkek olvasása a jelen helyzet értékeléséről. Szóval haladok. Persze hogy hogy lesz ebből házi dolgozat, azt a kutya se tudja, de most már legalább nem valami tökéletesen ismeretlen mumussal állok szemben. Ami nagyon jó. S látom, hogy még jó sok minden áll előttem, mielőtt a dolgozatom első mondatát monitorra vethetem.

S azt is látom, hogy Vasari óhatatlanul lejjebb csúszik a fontossági listán.

Amikor pedig időnként megszűntem szorgos információgyűjtő méhecskének lenni, olyankor gyerekkorom világába ugrottam fejest, egy kis felfrissülését keresve:

https://www.youtube.com/watch?v=7ZIC1e1jTkI&feature=related

https://www.youtube.com/watch?v=OdiuKnntg2w&feature=related

Örökbecsű művek.

Mikor lesz belőlem energiabiztonsági szakember...?

(Legérdekesebb információk:

1. A Nabucco-vezeték egy operáról kapta a nevét, melyet a tárgyaló felek a tárgyalás után együtt hallgattak meg.

2. Putyinnak fekete öve van dzsúdóból.

3. Bajnai Gordon szerint az energiabiztonság olyan, mint a levegő.)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenmash.blog.hu/api/trackback/id/tr922079025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mindenmash 2010.06.14. 09:04:02

@este_volt: Az egyszerű tény, hogy ha szakkollégiumba akarsz felvételizni, akkor bizonyos követelményeknek eleget kell tenni. Például felvételi esszét kell írni. És ahhoz megszabott téma van. És az a megszabott téma az energiabiztonság. Ennyi:D
süti beállítások módosítása