HTML

mindenmash

Szellemi felhőbodrok a valóság és fikció határmezsgyéjéről. Meg minden más.

Friss topikok

  • lucaorsolya: lehet hogy visszajön karácsonyra az ereje? jó lenne ha esne egy kis hóhóhalihó:) (2011.12.20. 14:12) December
  • mindenmash: @lucaorsolya: Hmmm... nem biztos, hogy az ilyen típusú inspirációt meg ihletet gyakran kívánom mag... (2011.11.27. 22:43) [A magány]
  • lucaorsolya: tagadhatatlanul imádlak (olvasni is) (2011.08.10. 15:05) A mai legjobb
  • mindenmash: @lucaorsolya: Köszi:D A rímek egyébként nem tervezettek voltak, csak így alakult, meglátjuk, hogy ... (2011.06.21. 12:10) Töredékek
  • Dhor: Én a szöcskéket is szeretem. De ami lényegesebb, téged még szöcskeként is szeretünk. (2011.06.15. 17:17) A tündérboltban

Linkblog

Ma nem vettem termopulcsit

2010.03.17. 14:13 mindenmash

Azt hiszem, a címben benne foglaltatik a mai legnagyobb hír. Mert mi más is történt ma? Kilencre előrehozott előadás Dantéról. Egy bűbájos olasz bácsi jött Oxfordból, meg két kollégája. A bácsi, hírneves Dante-szakértő olyan akcentussal bírt, hogy időnként egyszerűen abba feledkeztél bele, ahogy beszélt, nem pedig abba, amit ténylegesen mondott. Pedig nagyon is gondolatébresztő volt az előadás, üdítően más, mint amit az itteni Dante-felelősünktől, Tracy-től kaptunk. Az ő jelmondata: "everything is symbolic", nagy hangsúllyal a "bo" szótagon, hosszan és a hangot az üreges szájpadlás alatt görgetve. Elég kísérteties, ahogy a visszafogott, szinte suttogó hangján ilyeneket mond. És soha nem néz senkinek a szemébe.

Az itteni tanárok mindegyikének van valami mániája, megszállottsága. Vagy legalábbis a legtöbbjüknek. Főleg azoknak, akik hivatalosan és papír szerint is filozófusok. Néha az az érzésem, hogy bármit mondasz nekik, rámondják, szinte mantraszerűen, hoyg "hmm, interesting", és vagy hozzácsapják, amit mondtál, a gondolatfolyamhoz, amiben folyamatosan benne lebegnek, vagy egész egyszerűen megfeledkeznek róla. És most épp nagyon el vagyok bizonytalanodva, hogy fel akarom-e venni Tracy következő harmadéves tárgyát, melynek megnevezése Poetry and Philosophy. Persze még mindig inkább, mint a Feminizmus vagy az Evolúció nevű óra.

(Ez utóbbi főleg Bruno miatt nem vonzó számomra. Igen, a Wittgensteines bácsi. Most jut eszembe, hogy ma azt rémálmodtam, hogy önkényesen áttettek az Evolúció órára, és nem tudtam rajta változtatni és kapkodtam fűhöz-fához meg szaladtam a vargához de már nem volt mit tenni. Elmondhatatlanul elkeserítő érzés volt...:D)

Elhatározásra jutottam egyébként. Közérzetem nagyban rontja, hogy az ECLÁ-s párnák nem eléggé ergonomikusak. Vagy, magyarul szólva, hogy minden reggel úgy ébredek fel, hogy elaludtam a nyakam. Ezen, kérem, változtatni kell, és ha a változásnak az az ára, hogy felcsomagolom az otthoni párnám, hát legyen. Mert ez azért már mégiscak túlzás.

Egyéb... nem is tudom. Átredezték a Spokban a dolgokat és a matracok, ahol talajgyakorlatokat (mint például felülés) lehet végezni, oda kerültek pont a szobabiciklik alá. Mármint nem pont alá, de ha valaki felül a biciklire, akkor mint egy hadvezés tornyosul az alant elterülő felülők fölé. Én részemről inkább az utóbbi nézőpontból élem meg ezt, és azt kell, hogy mondjam, eléggé nyugtalanító és némiképp megalázó érzés, mikor kicsit vöröses arcszínnel, szuszogva az ember épp önmaga ellen küzd, és kinéz a fejéből, és egy visszabámuló , önmagához képes fejjel lefelé elhelyezkedő nyugdíjassal találja magát szemközt, akinek fel se tűnik, hogy már percek óta egy embertársára bámul. Csak nézelődött. És véletlenségből épp ott volt valaki. Szóval ez így nem olyan jó. (És a nyugdíjasokkal, akik reggel népesítik be a Spokot, még szerencséje van az embernek. Végül is, lehetne sokkal rosszabb is, nem?)

Igazából most épp focizni szeretnék. Erre persze nincs lehetőség, csak hozzáadódik a "mi mindent szeretne Anna" listához.

Reggel egyébként azt hittem, szívbajt kapok. Azon nem lepődtem meg, hogy éjfél utáni keltezéssel levelet kaptunk Brunótól. De a levél így kezdődött: "Is anyone up for a 6-hour class Thursday? I was thinking maybe from 3 to 9, but 5 to midnight with a short break for dinner would also work." Egyszerre összerándult a gyomrom és a végen kezdtem gondolkodni. Ez az ember annyira kételkedővé tett emberi funkcióinak létezésével kapcsolatban, hogy simán elhittem, hogy ezt komolyan gondolja. De aztán kisült, hogy csak ízetlen tréfáról van szó... Rövid órát ígér nekünk, ami kötve hiszem, hogy bekövetkezik. Egyszer már mondta, hogy ez most rövid lesz, és valóban, csak tíz perccel maradtunk tovább, mint amilyen hosszúra az óra eredetileg tervezve volt...

Hoppá, ki kell szednem a ruháim a szárítóból. Mielőtt valaki más kidobálja őket. Szóval búcsúzom.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenmash.blog.hu/api/trackback/id/tr351846981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Andrásovics Pudingsztij 2010.03.17. 19:07:03

Az jó, ha megszállottak, főleg ha a tanított tárggyal kapcsolatban nem? Vagy jobb lenne ha ők unnák? Vagy valamit kihagytam?

mindenmash 2010.03.17. 20:59:12

@majd_most: Hümm... hát csak annyit hagytál ki, hogy amennyiben a tanári feladatkörnek megfelelően eleget akarnak tenni, akkor nem árt kétoldalú kommunikációra felkészülni és más gondolatait is beengedni a sajátjaid közé. Különben nem párbeszédről meg az itt agyonhangsúlyozott discussion-ról lesz szó, hanem egymás mellett elcsúszó monológokról. És A megszállottság nem igazán az unalom ellenszere vagy ellentéte szerintem... De lehet, hogy tévedek. Inkább a lelkesedést mondanám ellenszernek. Mert a lelkesedés, az ad valamit, a megszállottság meg meggátol jó pár dologban.
Naaaagy bölcsességet hallottatok most:D

mindenmash 2010.03.18. 10:37:54

@Tomeczek: Ahh, én meg azt hittem, csoportosan összegyűltök minden este, hogy közösen felolvassátok örök érvényű szavaimat... Csalódnom kellett:D

Tomeczek · http://csomagmegorzo.freeblog.hu 2010.03.18. 11:21:49

@mindenmash: "Kit anya szült, az mind csalódik végül." :)

Andrásovics Pudingsztij 2010.03.18. 16:11:43

@mindenmash: majd 30 (50, 60, 80) év múlva. "Mindennek eljön az ideje"
süti beállítások módosítása